COMUNICAT EN RELACIÓ AL POSICIONAMENT DEL GOVERN MUNICIPAL DE RIUDARENES

Davant la presentació per part de l’equip de govern de Riudarenes d’una moció de suport al projecte de variant de la C-63 al plenari municipal d’aquest divendres 12 de març, ens veiem en l’obligació de comunicar les següents consideracions:

1r. La informació de les característiques, conseqüències i resultats del projecte de variant que s’ha donat a la ciutadania des de les administracions, i especialment des de l’Ajuntament de Riudarenes, és molt deficient. Ha consistit només en la publicació, d’altra banda obligatòria, de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental per part de la Generalitat, la qual cosa l’Ajuntament no ha ni tan sols comunicat als seus habitants ni ha facilitat un accés directe on qui volgués se’n pogués informar.

2n. S’està donant informacions que no són certes i que no es demostren de cap manera. Per exemple s’està dient que la variant serà la solució al trànsit que travessa el poble i millorarà la tranquil·litat dels veïns, quan els càlculs del propi estudi del projecte xifren en un minso 11% la reducció de trànsit.

3r. Des de la Plataforma hem procurat sempre fer arribar aquesta informació a la població i als polítics, però, tot i que un dels grups sí que ens ha rebut, el govern municipal de Riudarenes com a tal s’ha negat sempre a parlar de res. No van voler assistir al debat que va organitzar l’Ajuntament de Sils, on hi van ser expressament convidats, i també es van negar a l’organització d’un debat a Riudarenes.

4t. L’oposició al projecte de variant es va fer evident al poble amb la presentació per part de l’associació de comerciants de 432 signatures en contra, recollides en menys d’un mes. Recordem que són més signatures que no vots va aconseguir el partit de l’actual alcalde a les darreres eleccions. Això evidencia la divisió d’opinions al poble que s’evita abordar amb iniciatives unilaterals com la moció que se’ns presenta.

5è. Aquesta variant és l’obra més important des de fa anys projectada a Riudarenes, l’impacte que tindria sobre el terme municipal és molt gran i irreversible, hipotecaria per sempre bona part del potencial del municipi per a activitats vinculades al territori. Per tant és procedent que la ciutadania n’estigui correctament informada i hi puguin dir la seva. Justament per què tenim una responsabilitat pública, i com que hi ha dubtes importants, s’ha de permetre als ciutadans que puguin decidir. També per què entenem que la democràcia no és només votar cada quatre anys.

6è. Des de la Plataforma hem presentat també als ajuntaments l’Alternativa 0, una proposta de planificació de la mobilitat per a treballar conjuntament per resoldre de manera més eficient, barata i respectuosa la mobilitat a la zona. Entre d’altres coses en aquesta proposta hem detectat importants deficiències que aquesta variant no solucionaria de cap manera, i considerem prioritàries: la senyalització que envia el trànsit per dintre els pobles, la manca de transport públic o la millora de la Gi555. Continuem oberts a treballar-la, malgrat el desinterès mostrat per l’Ajuntament de Riudarenes.

Plataforma No Variant C63 / 10 de març 2021